Budúcnosť bez cookies – ako sa na ňu pripraviť? | KREJTA

Blog > PPC

Budúcnosť bez cookies je tu – ako sa na ňu pripraviť?

budoucnost-bez-cookies-banner-susenka

„Podelíte sa s nami o vaše cookies?“ Tejto otázke na webových stránkach aj e-shopoch už čoskoro odzvoní. Dôvodom je, že Google sa vo svojom prehliadači chystá ukončiť podporu cookies tretích strán, a to najneskôr od roku 2024. Čo táto zmena prinesie predajcom či marketérom a ako sa na ňu pripraviť čo najlepšie?

 

Koniec cookies = koniec cielenej reklamy?

Cookies sú malé textové súbory, ktoré webové stránky zbierajú o svojich návštevníkoch, aby im mohli ponúkať obsah na mieru. Pre marketing sú kľúčové, pretože umožňujú sledovať správanie používateľa a ponúkať mu personalizovanú reklamu priamo pre neho.

S tým však bude čoskoro koniec. Spoločnosť Google totiž ohlásila, že cookies tretích strán prestane podporovať, a to najneskôr v priebehu roku 2024. Obdobné opatrenie už v minulosti zaviedol Apple a jeho webový prehliadač Safari. Cookies taktiež blokujú prehliadače Mozilla a Microsoft Edge, a to s ohľadom na súkromie a bezpečnosť svojich užívateľov.

Mohlo by sa zdať, že koniec zbierania cookies tretích strán prinesie aj koniec možností cielenej reklamy. Nie je to však pravda. Potrebným sa ale stane využívať nové prístupy a nástroje – ktoré už napokon mnohí úspešne využívajú.

4 spôsoby, ako sa na „cookieless future“ čo najlepšie pripraviť

S koncom cookies budú iné princípy pre personalizované zacielenie reklamy oveľa významnejšie – dôležité je nepodceniť prípravu, aby vám neušiel vlak. Na čo sa môžete zamerať?

1. Kontextové zacielenie reklamy

Kontextová reklama dokáže osloviť používateľov v momente, keď sa zaujímajú o informácie súvisiace s vašimi produktami. Zobrazí sa im presne na tých stránkach, kde to bude relevantné, namiesto toho, aby ich „prenasledovala“ naprieč rôznymi webmi. Samozrejme dôležité a nevyhnutné je jej správne nastavenie, aby sa zobrazovala v dostatočnej miere.

Jej výhodou je vyššia možnosť prekliku – vďaka zobrazeniu na relevantnom webe ju užívateľ môže vnímať ako rozšírenie obsahu, ktorým sa práve zaoberá. Ak číta napríklad zaujímavý článok o chudnutí, skôr sa z neho preklikne na vhodné produkty súvisiace s danou témou. V článku, ktorý sa bude venovať téme detí, naopak zaujmú detské topánočky na mieru, a podobne.

2. Zacielenie na jednotlivých užívateľov

Vymeňte cielenie pomocou cookies a zacieľte na konkrétneho užívateľa. Pomôže vám s tým ich unikátne ID, ktorým sa prihlasujú k svojim účtom na rôznych zariadeniach, a ktoré je možné naprieč zariadeniami sledovať.

Táto metóda od užívateľa vyžaduje, aby bol prihlásený. To však nie je žiaden problém – prihlásených užívateľov dnes nájdete na každom rohu. Personalizované zacielenie na nich je teda o to jednoduchšie. Využiť k nemu naviac môžete aj informácie, ktoré získate z registračných formulárov alebo interakcií s vašim webom.

3. Sekvenčné zacielenie

Buďte užívateľom neustále na očiach. Presvedčte ich ku konverzii postupne, cez príbeh, ktorý im budete rozprávať na rôznych zariadeniach. Dôležitý je jednotný vizuál a štýl rozprávania, ktorý si používatelia zapamätajú a bude im pripadať povedomý.

Sekvenčná reklama taktiež zvýši povedomie zákazníkov o vašej značke. Získajú k nej vzťah, a tým skôr budú ochotní ju navštíviť a využiť dané služby alebo ponúkané produkty.

Pre funkčné sekvenčné cielenie je vhodné zachovávať jednotnosť značky. Zamerajte sa na svoj branda na to, aký príbeh rozpráva. Storytelling je dnes jednou z hlavných zbraní marketingu. A ak si nie ste istí, ako na to, radi vám poradíme.

4. Využívajte vlastné dáta

Nepodceňujte vlastný zber dát od svojich užívateľov, a to na všetkých komunikačných kanáloch, ktoré môžete využívať. Využívajte newslettery a vernostné programy, interagujte so svojimi užívateľmi. Buďte pritom transparentní a dajte najavo, že s dátami zaobchádzate zodpovedne. Údaje o vašich zákazníkoch a návštevníkoch vám aj naďalej zostanú, zrušené budú iba cookies tretích strán.

Zberom dát však práca nekončí – je potrebné vedieť s nimi efektívne pracovať. Analyzovať ich, interpretovať, a predovšetkým správne využiť v samotnej reklame. Tak, aby priniesli požadovaný výsledok. Získané dáta je potrebné zohľadniť v podobe zacielenia PPC reklamy a inej reklamy, pri komunikácii so zákazníkom, v tvári samotného brandu a podobne. Že neviete, ako to urobiť? Poradíme vám.

 

Pripravte sa na budúcnosť bez cookies

Cookies tretích strán sú základom digitálnej reklamy pre mnohých z nás. To ale neznamená, že s ich zrušením nastane aj koniec online marketingu. Naopak – ide o jedinečnú príležitosť predbehnúť konkurenciu, ktorá nebude pripravená.

Začnite skúšať nové spôsoby zacielenia vašej reklamy. Pripravte si nové kanály na zber informácií o svojich zákazníkoch – a vylepšite tie existujúce. Zamyslite sa nad svojím brandom a príbehom, ktorý chcete zákazníkom predať.

Skrátka buďte o krok vpred oproti konkurencii. A aby ste nič nepodcenili, nechajte si poradiť. Zaistíme vám čokoľvek budete potrebovať – od cielených reklám a propagácie, cez optimalizáciu webu, až po kompletnú brandovú stratégiu. Kontaktujte nás na riešenie online marketingu na mieru.

Jako Content Manager v Krejtě dohlížím na celý proces tvorby obsahu na sítě pro klienty, od prvotního nápadu až po zveřejnění. Mimo práci mě baví řada dalších věcí, třeba kreativní obory, jako je móda, interiérový design a zpěv nebo také zahradničení a počítačové hry.

Chcete vybojovať
viac objednávok?

odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
^