Analýza kľúčových slov je základom pre každý web alebo e-shop. Zisťujeme ňou, aké slová a frázy ľudia hľadajú prostredníctvom vyhľadávačov, pretože ak na webe nemáte kľúčové slová (KW), ktoré ľudia veľa vyhľadávajú, nemôžu váš web nájsť. Tým pádom je väčšia šanca, že nájdu vašu konkurenciu.
Kľúčové slová sú vyhľadávacie dotazy, ktoré majiteľ webu alebo odborník na SEO použije na optimalizáciu webu, aby sa umiestnil na popredných miestach vo vyhľadávačoch.
SEO (search engine optimization), čiže optimalizácia pre vyhľadávače, je proces, ako zlepšiť váš online obsah tak, aby ho vyhľadávač zobrazoval ako najlepší výsledok pre vyhľadávanie určitého SEO kľúčového slova.
Ako príklad si tu uvedieme e-shop, ktorý predáva záhradnícke potreby. Tento e-shop má na svojej stránke kategóriu „ochrana proti vtákom“. Vďaka správne vykonanej analýze KW zistíte, že túto kategóriu ľudia vyhľadávajú aj pod frázami „ochrana proti holubom“ alebo „ochrana proti lastovičkám“. Ak pridáte tieto kategórie, budete mať oveľa väčšiu šancu, že sa na tieto frázy zobrazíte na popredných pozíciách vo vyhľadávačoch. A to je presne to, o čo nám v analýze kľúčových slov ide.
Zoznámime sa s vaším podnikaním a preskúmame trh
Zistíme si, v akom odbore pôsobíte a aké sú tam najhľadanejšie výrazy.
Pozbierame všetky relevantné kľúčové slová
Tieto kľúčové slová získame prostredníctvom našich špecializovaných nástrojov a potom ich očistíme od duplicít.
Zistíme si hľadanosť pri každom KW
Robíme to z toho dôvodu, aby sme vedeli, ktoré KW majú pre nás väčší význam použiť. Ak zistíme, že hľadanosť je nulová, nemá zmysel s týmito KW ďalej pracovať.
Očistíme dáta
Tým myslíme očistenie dát od preklepov, gramatických chýb a chybnej interpunkcie.
Pridáme KW prioritu
Prioritu pridáme podľa toho, aké sú KW relevantné pre dané podnikanie a aký majú potenciál byť konverzné.
Oprioritizované KW pošleme vám
To preto, aby ste si ich skontrolovali a prípadne ich zmenili, keďže predsa len vidíte do vášho podnikania viac ako my a viete, čo vám prináša najvyšší zisk.
Zistíme dôležité dáta spojené s vybranými KW
Ako je napríklad pozícia na Google, Sezname, Sklik CPC, dáta z Google Analytics a dáta z Google Search Console.
Urobíme kategorizáciu, čiže klasifikačnú analýzu kľúčových slov
Klasifikácia slúži na to, aby sme si jednotlivé kľúčové slová zaradili do užších kategórií alebo tematických celkov.
Vytvoríme odporúčania, ako máte analýzu KW využiť
Finálna podoba analýzy kľúčových slov v sebe nesie veľa cenných informácií.
Z tohto dôvodu vám spíšeme, ako s nimi naložiť na vašom webe. V prípade záujmu môžeme navrhnúť aj štruktúru webu.
Je to najdôležitejší nástroj, ktorý na túto analýzu potrebujeme. Bez neho sú všetky ostatné nástroje zbytočné.
Tento nástroj je zameraný iba na český trh a hľadanosť na Sezname.
Tieto našeptávače vám ponúknu rozširujúce hľadané výrazy k vami hľadanému KW.
Nástroj, ktorý dokáže vyhľadať kľúčové slová spoločne s ich hľadanosťou, trendmi vo vyhľadávaní a konkurenčnosťou jednotlivých slov.
Google Analytics je nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje vlastníkom webových stránok získavať štatistické dáta o návštevníkoch svojho webu. Vďaka tejto službe je možné sledovať aktuálnu aj historickú návštevnosť, správanie používateľov a ich vlastnosti, konverzie, predaj a ďalšie.
Patrí medzi naše najviac používané nástroje. Zobrazí vám presnú hľadanosť kľúčových slov, rozšíri vaše KW, ukáže dlhodobé sledovanie pozícií vášho kľúčového slova a veľa ďalších užitočných dát.
Nástroj na očistenie všetkých dát a vykonanie ich transformácie.
V tomto nástroji sa dá jednoducho posvietiť na konkurenciu – aké slovíčka lákajú ich zákazníkov a tiež, aké slová sa im zobrazujú vo vyhľadávaní.
Neexistuje žiadna presne definovaná podoba analýzy kľúčových slov, ale môžete sa stretnúť s výstupmi, ktoré sú označené za analýzu kľúčových slov, pričom nedokážu vyťažiť jej potenciál naplno.
Tu veľmi záleží na tom, pre aký odbor analýzu robíme, ale obvyklá doba spracovania trvá cca 3 až 5 týždňov.
Je to presne to, čo potrebujete? Tak sa nám ozvite.