Analýza kľúčových slov

Čo je to analýza kľúčových slov?

Analýza kľúčových slov je základom pre každý web alebo e-shop. Zisťujeme ňou, aké slová a frázy ľudia hľadajú prostredníctvom vyhľadávačov, pretože ak na webe nemáte kľúčové slová (KW), ktoré ľudia veľa vyhľadávajú, nemôžu váš web nájsť. Tým pádom je väčšia šanca, že nájdu vašu konkurenciu.

Náhľad analýzy kľúčových slov

A čo sú vlastne tie kľúčové slová?

Kľúčové slová sú vyhľadávacie dotazy, ktoré majiteľ webu alebo odborník na SEO použije na optimalizáciu webu, aby sa umiestnil na popredných miestach vo vyhľadávačoch.

Kde všade analýzu kľúčových slov využijete?

  • Tvorba architektúry webu
  • Tvorba obsahovej stratégie
  • Tvorba SEO friendly obsahu
  • Optimalizácia pre vyhľadávače
  • Tvorba nových vstupných stránok
  • Copywriting, písanie článkov
  • Podklad pre správu PPC kampaní

Kľúčové slová ako základ pre SEO analýzu

SEO (search engine optimization), čiže optimalizácia pre vyhľadávače, je proces, ako zlepšiť váš online obsah tak, aby ho vyhľadávač zobrazoval ako najlepší výsledok pre vyhľadávanie určitého SEO kľúčového slova.

Ako mi pomôže analýza kľúčových slov?

Použitie analýzy kľúčových slov (diagram): Analýza -> SEO copywriting -> Plán obsahu
  • Poskytne vám potrebné dáta na úpravu obsahu na webe tak, aby naň vo výsledkoch vyhľadávania kliklo čo najviac ľudí, a vy ste tak získali čo najviac návštev a tržieb.
  • Dokáže vám ušetriť čas pri tvorbe PPC reklám na Google či Skliku.
  • Dokáže maximalizovať relevantnú a konverznú návštevnosť z organického vyhľadávania.
  • Zistíte, aký konkrétny obsah vám na webe chýba.
  • Zlepšíte svoje metadáta – meta titulky a meta popisy, aby bol váš web viac zobrazovaný.
  • Odhalíte, pri ktorých slovách a frázach je konkurencia vysoká a kde nízka.

Stále neviete, o čo ide?

Ako príklad si tu uvedieme e-shop, ktorý predáva záhradnícke potreby. Tento e-shop má na svojej stránke kategóriu „ochrana proti vtákom“. Vďaka správne vykonanej analýze KW zistíte, že túto kategóriu ľudia vyhľadávajú aj pod frázami „ochrana proti holubom“ alebo „ochrana proti lastovičkám“. Ak pridáte tieto kategórie, budete mať oveľa väčšiu šancu, že sa na tieto frázy zobrazíte na popredných pozíciách vo vyhľadávačoch. A to je presne to, o čo nám v analýze kľúčových slov ide.

Ako vytvárame analýzu kľúčových slov?

  1. Zoznámime sa s vaším podnikaním a preskúmame trh

Zistíme si, v akom odbore pôsobíte a aké sú tam najhľadanejšie výrazy.

  1. Pozbierame všetky relevantné kľúčové slová

Tieto kľúčové slová získame prostredníctvom našich špecializovaných nástrojov a potom ich očistíme od duplicít.

  1. Zistíme si hľadanosť pri každom KW

Robíme to z toho dôvodu, aby sme vedeli, ktoré KW majú pre nás väčší význam použiť. Ak zistíme, že hľadanosť je nulová, nemá zmysel s týmito KW ďalej pracovať.

  1. Očistíme dáta

Tým myslíme očistenie dát od preklepov, gramatických chýb a chybnej interpunkcie.

  1. Pridáme KW prioritu

Prioritu pridáme podľa toho, aké sú KW relevantné pre dané podnikanie a aký majú potenciál byť konverzné.

Náhľad prioritizácie kľúčových slov (tabuľka)
  1. Oprioritizované KW pošleme vám

To preto, aby ste si ich skontrolovali a prípadne ich zmenili, keďže predsa len vidíte do vášho podnikania viac ako my a viete, čo vám prináša najvyšší zisk.

  1. Zistíme dôležité dáta spojené s vybranými KW

Ako je napríklad pozícia na Google, Sezname, Sklik CPC, dáta z Google Analytics a dáta z Google Search Console.

Analýza kľúčových slov - dáta (tabuľka)
  1. Urobíme kategorizáciu, čiže klasifikačnú analýzu kľúčových slov

Klasifikácia slúži na to, aby sme si jednotlivé kľúčové slová zaradili do užších kategórií alebo tematických celkov.

Kategorizácia kľúčových slov (tabuľka)
  1. Vytvoríme odporúčania, ako máte analýzu KW využiť

Finálna podoba analýzy kľúčových slov v sebe nesie veľa cenných informácií.

Z tohto dôvodu vám spíšeme, ako s nimi naložiť na vašom webe. V prípade záujmu môžeme navrhnúť aj štruktúru webu.

Aké nástroje na analýzu používame

  • Ľudský mozog

Je to najdôležitejší nástroj, ktorý na túto analýzu potrebujeme. Bez neho sú všetky ostatné nástroje zbytočné.

  • Návrh kľúčových slov v Skliku

Tento nástroj je zameraný iba na český trh a hľadanosť na Sezname.

  • Vyhľadávače Google a Seznam – respektíve našeptávače

Tieto našeptávače vám ponúknu rozširujúce hľadané výrazy k vami hľadanému KW.

  • Google Ads

Nástroj, ktorý dokáže vyhľadať kľúčové slová spoločne s ich hľadanosťou, trendmi vo vyhľadávaní a konkurenčnosťou jednotlivých slov.

  • Google Analytics

Google Analytics je nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje vlastníkom webových stránok získavať štatistické dáta o návštevníkoch svojho webu. Vďaka tejto službe je možné sledovať aktuálnu aj historickú návštevnosť, správanie používateľov a ich vlastnosti, konverzie, predaj a ďalšie.

  • Collabim

Patrí medzi naše najviac používané nástroje. Zobrazí vám presnú hľadanosť kľúčových slov, rozšíri vaše KW, ukáže dlhodobé sledovanie pozícií vášho kľúčového slova a veľa ďalších užitočných dát.

  • OpenRefine

Nástroj na očistenie všetkých dát a vykonanie ich transformácie.

  • Ahrefs

V tomto nástroji sa dá jednoducho posvietiť na konkurenciu – aké slovíčka lákajú ich zákazníkov a tiež, aké slová sa im zobrazujú vo vyhľadávaní.

Analýza kľúčových slov pomocou Ahrefs (náhľad)

Ako má vyzerať správna analýza kľúčových slov?

Neexistuje žiadna presne definovaná podoba analýzy kľúčových slov, ale môžete sa stretnúť s výstupmi, ktoré sú označené za analýzu kľúčových slov, pričom nedokážu vyťažiť jej potenciál naplno.

Čo by mala takáto analýza kľúčových slov obsahovať:

  • Databázu kľúčových slov a fráz, ktoré sú hľadané používateľmi
  • Hľadanosť jednotlivých kľúčových slov (KW) a trendy hľadanosti
  • Priorita KW
  • Konkurencieschopnosť jednotlivých KW
  • Kategorizáciu slov
  • Pozície, na ktorých sa konkrétny web umiestňuje vo vyhľadávaní pre zistené KW
  • Informácie, či na zistené KW existuje dopadová stránka (landing page)
  • Sklik CPC a ďalšie dáta
  • Dátové prehľady jednotlivých kategórií
  • Grafické vizualizácie dát
  • Odporúčania, ako s dátami naložiť v praxi

Ako dlho môže spracovanie analýzy kľúčových slov trvať?

Tu veľmi záleží na tom, pre aký odbor analýzu robíme, ale obvyklá doba spracovania trvá cca 3 až 5 týždňov.

Prečo si vybrať práve nás?

  • Máme bohaté skúsenosti v odbore.
  • Tvorbe analýzy kľúčových slov sa venujeme už dlhé roky a ovládame ju do detailu.
  • Vďaka nám získate prehľad o konkurencii.
  • Analýzu vám dokážeme spracovať v angličtine, češtine a slovenčine.
  • Výslednú analýzu kľúčových slov si s vami spoločne prejdeme a vysvetlíme nejasnosti.

Je to presne to, čo potrebujete? Tak sa nám ozvite.

Chcem konzultáciu zadarmo