Bidding je forma PPC reklamy využívaná e-shopmi na porovnávačoch tovaru. Bidovanie, ako sa mu tiež hovorí, znamená nastavovanie maximálnej ceny za preklik (CPC) z porovnávača tovaru do e-shopu. U nás sa využíva najmä na weboch Heureka.cz a Zboží.cz.
Funguje na princípe aukcie v reálnom čase. E-shopy medzi sebou súťažia, ktorý z nich nastaví vyššiu maximálnu cenu za preklik. E-shop pritom neplatí maximálnu nastavenú cenu, ale tú, ktorá je v danej chvíli potrebná na udržanie prvej pozície.
Bidding posúva produkty e-shopov na popredné pozície v porovnávačoch tovaru. Vďaka tomu oslovia viac zákazníkov a získajú viac konverzií. Zákazníci na porovnávačoch sú už rozhodnutí kúpiť si produkt, len zvažujú, kde ho nakúpia. Správne nastavený bidding ich presvedčí, aby si vybrali práve váš e-shop, a zvýši obrat pri primeranej výške nákladov.
Vyššia cena za preklik zaručí, že predbehnete konkurenciu a váš e-shop sa zobrazí v popredí. A práve prvé pozície predávajú najviac. E-shopom s tým pomáha automatický bidding, ktorý monitoruje konkurenciu, priebežne upravuje nastavenia a šetrí čas. Na radenie e-shopov však vplývajú aj ďalšie faktory, ako cena a hodnotenie produktu, recenzie, doplnkové služby (napr. doprava zdarma, servis…) a iné.