Ako? Vysvetlite mi, čo je CPM.
CPM je skratka pre Cost per Mille, po slovensky cena za tisíc zobrazení. Inak povedané, táto metrika predstavuje cenu, ktorú zaplatíme za každých 1 000 impresií. Napríklad za 1 000 zobrazení našej reklamy alebo za každých 1 000 oslovených čitateľov/divákov. Ide teda o jednu z možností, ako uhradiť platenú reklamu, pri ktorej platíme za to, koľkokrát sa reklama ukázala používateľom.
CPM sa zvyčajne pohybuje v rámci jednotiek eur. Všetko však závisí od cielenia webu. Môže sa stať aj to, že hodnota bude stúpať až k desiatkam eur, ak napríklad produkty či služby, na ktoré web cieli, sľubujú veľký zisk.
So skratkou CPM sa skôr stretneme v zahraničí, v SR sa viac využíva skratka CPT (Cost per Thousand). Oboje je v podstate analógiou modelu CPV (Cost per Viewer). Rozdiel je iba v tom, že CPV je vynásobené tisíckou.
Ďalšie možnosti platenia za reklamu sú CPA (Cost per Action), CPC (Cost per Click) / PPC (Pay per Click), CPE (Cost per Engagement ) alebo CPV (Cost per Viewer).