Ako? Čo je to CPT?
CPT je skratka pre Cost per Thousand, po slovensky cena za tisíc zobrazení. Inak povedané, táto metrika predstavuje cenu, ktorú zaplatíme za každých 1 000 impresií. Napríklad za 1 000 zobrazení našej reklamy alebo za každých 1 000 oslovených čitateľov/divákov. Ide teda o jednu z možností, ako uhradiť platenú reklamu, keď platíme za to, koľkokrát sa reklama zobrazila používateľom.
CPT sa zvyčajne pohybuje v rámci jednotiek eur. Všetko však závisí od cielenia webu. Môže sa stať aj to, že hodnota bude stúpať až k desiatkam eur, ak napríklad produkty či služby, na ktoré web cieli, sľubujú veľký zisk.
CPT je synonymom pre CPM (Cost per Mille). Termín CPT je častejší u nás, zatiaľ čo s termínom CPM sa väčšinou stretneme v zahraničí. Oboje je v podstate analógiou modelu CPV (Cost per Viewer). Rozdiel je len v tom, že CPV je vynásobené tisíckou.
Ďalšie možnosti platenia za reklamu sú CPA (Cost per Action), CPC (Cost per Click)/ PPC (Pay per Click), CPE (Cost per Engagement) alebo CPV (Cost per Viewer).
Vzorec pre výpočet CPT: