CTR

Ako? Čo je to CTR?

CTR je ďalšou z hojne používaných metrík pri hodnotení marketingových aktivít na internete. Je to pomer počtu kliknutí na reklamu k počtu zobrazení danej reklamy, tzv. miera prekliku.

Vzorec CTR a jeho výpočet:

počet kliknutí na reklamu
počet zobrazení reklamy
* 100

Moja reklama sa používateľom zobrazí povedzme 50-krát, kliknú na ňu 3 ľudia.

Takže miera prekliku je 6 %.

Na čo je to dobré?

Pomocou miery prekliku môžeme zistiť, koľko ľudí klikne na našu reklamu v pomere k tomu, koľkokrát sa zobrazí vo vyhľadávaní. Ak je percento vysoké, znamená to, že na ňu kliká veľa ľudí. Ak je veľmi nízke, reklama sa síce zobrazuje, ale ľudia na ňu neklikajú.

Prečo by som to mal/a potrebovať?

Podľa CTR môžete zistiť, ako dobre fungujú vaše reklamy. Pri dobre cielenej PPC reklame môžete dosahovať aj vyššie hodnoty, zatiaľ čo pri klasických bannerových reklamách treba očakávať skôr nižšie. Všetko je však závislé od mnohých okolností a nedá sa jednoducho určiť ideálna hodnota CTR.

Najviac to závisí od typu reklamy, ďalej od formátu, vhodne zvoleného popisu a celkovej kvality sdelenia. Napríklad pri spomenutej bannerovej reklame sa CTR pohybuje v stotinách až desatinách percent. Iné je to pri PPC reklamách, kde môže CTR dosahovať aj nižšie desiatky percent.