Konverzný pomer, niekedy označovaný aj ako miera konverzie, je pomer medzi tými, ktorí vykonali požadovanú akciu a všetkými návštevníkmi.
V praxi to teda znamená, že keď mi na web príde 100 ľudí a 20 z nich nakúpi (vykoná konverziu), môj konverzný pomer je 20 %.
Konverzný pomer v Google Analytics nikdy nemôže presiahnuť hodnotu 100 %, pretože v GA sa dá uskutočniť iba jedna konverzia za jednu návštevu. V prípade, že všetci prichádzajúci aj nakúpia, dosiahnem túto maximálnu hodnotu konverzného pomeru, čiže moja miera konverzie je 100 %.
Sledovanie konverzného pomeru nám môže všeličo ukázať. Pri väčšine dobrých stránok sa môžeme stretnúť s konverzným pomerom okolo 1 %. Ak máme veľmi známy produkt, ktorý návštevníci často kupujú, konverzia pri takomto produkte sa môže vyšplhať až na desiatky percent.
Ak miera konverzie klesne pod jedno percento a dlhodobo sa tam drží, znamená to, že je s webom nejaký problém. Väčšinou webovým stránkam a produktom na nich návštevníci neveria, alebo je problém s ich použiteľnosťou.