KPI je skratka pre Key Performance Indicator, čiže kľúčové ukazovatele výkonnosti. Sú to konkrétne ukazovatele, ktoré vám otvárajú dvere k informáciám o tom, ako sa vašej firme darí napĺňať ciele. Môžu zahŕňať rôzne oblasti, ako je predaj, marketing, produktivita alebo spokojnosť zákazníkov. Každá firma má svoje špecifické KPI podľa svojich cieľov a odboru podnikania.
Pri e-shopoch to býva napríklad počet dokončených objednávok alebo miera konverzie na webe. V obsahovom marketingu môže ísť o počet zobrazení blogového článku alebo množstvo získaných leadov.
Premýšľate, ako sledovať úspech svojho podnikania alebo marketingovej stratégie? KPI vám pomôžu presne zmerať, čo funguje a na čom, naopak, môžete ešte zapracovať.
Ak neviete, ako merať svoj úspech, ťažko zistíte, či idete správnym smerom. Vďaka KPI sa však tak ľahko nestratíte. Vždy máte prehľad o tom, ako sa darí vašim projektom, kampaniam alebo celkovej firemnej stratégii.
Okrem toho vám KPI pomáhajú:
S KPI máte istotu, že vaša marketingová stratégia nie je len o intuícii, ale o konkrétnych číslach a výsledkoch.
Je dôležité, aby vaše KPI boli pevne spojené s vašimi obchodnými cieľmi. Na nastavenie efektívnych KPI použite osvedčenú metódu SMART, ktorá vám pomôže vybrať také ciele, ktoré budú jasné a dosiahnuteľné:
Príklad:
Aj napriek všetkej snahe sa pri nastavovaní KPI môžete ľahko dopustiť chýb, ktoré znížia ich efektivitu. Pozrite sa na tie najčastejšie a zistite, ako sa im vyhnúť:
Na sledovanie KPI sú dôležité správne metriky, ktoré odrážajú výkon jednotlivých častí stratégie. Tieto metriky nie sú KPI samy osebe, ale poskytujú dáta, vďaka ktorým zistíte, ako si v danej oblasti vediete.
Príklady kľúčových metrík v marketingu:
Ak budete tieto metriky pravidelne sledovať, dokážete rýchlejšie odhaliť slabé miesta kampaní a vykonávať potrebné zmeny.
Efektívne nastavenie a meranie KPI sa začína pri vašich cieľoch. Najprv si jasne definujte, čo chcete dosiahnuť, a vyberte metriky, ktoré vám pomôžu váš pokrok sledovať. Nezabudnite:
Ak cítite, že by ste s nastavením KPI alebo napríklad so správou kampaní potrebovali pomôcť, naša marketingová agentúra vám ponúka plnú odbornú podporu. Pomôžeme vám s analýzou dát, optimalizáciou stratégií i dosiahnutím reálnych výsledkov.