Marketingová stratégia

Ako? Vysvetlite mi, prosím, čo je to marketingová stratégia.

Jednoducho a jasne, marketingová stratégia je dlhodobý plán, ktorý vedie k získavaniu nových klientov a udržaniu a prehĺbeniu lojálnosti u existujúcich zákazníkov.

Zaoberá sa tým, čo chcete v oblasti podnikania a marketingu dosiahnuť, aké sú vaše vízie, ciele. Správna marketingová stratégia by vás mala dostať na jedinečnú pozíciu na trhu a takisto vás na nej udržať.

Na čo je dobrá marketingová stratégia?

Keď si zariaďujete kuchyňu, tiež si necháte vypracovať nejakú vizualizáciu, nezačnete hneď zbesilo nakupovať úchytky a mikrovlnku bez toho, aby ste vedeli, či to bude celkovo zapadať.

S marketingovou stratégiou je to rovnaké. Je dobré, keď všetky veci tak nejako zapadajú do finálnej podoby. Tou podobou je spomínaný cieľ. V prípade marketingovej stratégie je skvelé, že môžete túto víziu v čase upravovať a reagovať tak na zmeny trhového prostredia.

Prečo by som to mal/a potrebovať?

Ak máte obchodný plán, potrebujete aj marketingovú stratégiu. Len málokto sa v dnešnej dobe zaobíde absolútne bez zásahu do marketingu.

Stratégiu potrebujete práve preto, že sa z nej potom odvíjajú jednotlivé marketingové plány, ktoré by mali všetky smerovať k cieľu, ktorý je v stratégii detailne opísaný a pevne ukotvený.

Ak máte pocit, že stratégiu nepotrebujete, tak vedzte, že konkurencia nikdy nespí a svoju stratégiu už určite dávno má. Je načase ich dobehnúť a dostať sa pred nich? Na to sme tu!

Chápem, a ako teda na to?

  • vízia, cieľ, poslanie – má vaša firma nejaké krátkodobé a dlhodobé ciele? Aké je jej poslanie?
  • marketingový výskum – než premýšľať nad tým, čo vlastne vaši zákazníci chcú, je lepšie sa ich na to opýtať priamo, tak najlepšie zistíte, ako premýšľajú, ako sa správajú a aké sú ich potreby
  • SWOT – situačná analýza podniku, ktorá opisuje interné silné a slabé stránky a externé hrozby a príležitosti
  • konkurencia – ak poznáte svoju konkurenciu, môžete tak oveľa lepšie definovať svoje konkurenčné výhody, a to je základ marketingového úspechu
  • cieľová skupina – ak sa domnievate, že je váš produkt/služba pre všetkých, je možno práve teraz načase to prehodnotiť (vzduch je produkt pre všetkých, ale s tým sa zatiaľ ešte neobchoduje); presné a starostlivé cielenie na zákazníkov je jednou z hlavných a najdôležitejších zložiek stratégie