Jednoducho a jasne, marketingová stratégia je dlhodobý plán, ktorý vedie k získavaniu nových klientov a udržaniu a prehĺbeniu lojálnosti u existujúcich zákazníkov.
Zaoberá sa tým, čo chcete v oblasti podnikania a marketingu dosiahnuť, aké sú vaše vízie, ciele. Správna marketingová stratégia by vás mala dostať na jedinečnú pozíciu na trhu a takisto vás na nej udržať.
Keď si zariaďujete kuchyňu, tiež si necháte vypracovať nejakú vizualizáciu, nezačnete hneď zbesilo nakupovať úchytky a mikrovlnku bez toho, aby ste vedeli, či to bude celkovo zapadať.
S marketingovou stratégiou je to rovnaké. Je dobré, keď všetky veci tak nejako zapadajú do finálnej podoby. Tou podobou je spomínaný cieľ. V prípade marketingovej stratégie je skvelé, že môžete túto víziu v čase upravovať a reagovať tak na zmeny trhového prostredia.
Ak máte obchodný plán, potrebujete aj marketingovú stratégiu. Len málokto sa v dnešnej dobe zaobíde absolútne bez zásahu do marketingu.
Stratégiu potrebujete práve preto, že sa z nej potom odvíjajú jednotlivé marketingové plány, ktoré by mali všetky smerovať k cieľu, ktorý je v stratégii detailne opísaný a pevne ukotvený.
Ak máte pocit, že stratégiu nepotrebujete, tak vedzte, že konkurencia nikdy nespí a svoju stratégiu už určite dávno má. Je načase ich dobehnúť a dostať sa pred nich? Na to sme tu!