Marketplace

Ako? Vysvetlite mi, čo je to marketplace?

Marketplace (čiže online trhovisko) je online portál plný produktov všetkého druhu, ktorý ponúkajú rôzni predajcovia. Zákazník na ňom môže nájsť produkty, ktoré hľadá, a jednoducho si ich zakúpiť. Mnohí ho v súčasnosti využívajú aj ako vyhľadávač či porovnávač cien.

Pre obchodníkov je to zase predajný kanál, ktorý im umožňuje osloviť viac zákazníkov. Možno cez neho tiež expandovať do ďalších krajín bez nutnosti náročnej administratívy a vysokých nákladov.

Ako sa marketplace líši od klasického e-shopu?

Marketplace spravidla nepredáva vlastné produkty. Funguje ako sprostredkovateľ, je výkladnou skriňou ostatných predajcov a e-shopov. Sprostredkúva kontakt medzi zákazníkmi a predajcami, hoci vyzerá ako klasický e-shop. Zákazník si môže filtre upraviť, aký tovar hľadá, a pohodlne ho nakúpiť, bez toho, aby musel marketplace opustiť.

Prečo sa mi cez marketplace oplatí predávať?

V dnešnej dobe sú ľudia zvyknutí nakupovať cez internet, a to globálne. Predajcovia tak cez marketplace získajú viac zákazníkov. Ako zo svojej krajiny, tak, v prípade medzinárodných trhovísk, aj zo zahraničia. Zároveň ušetria na marketingu alebo prevádzke vlastného e-shopu. Trhovisko zaistí všetko za nich, výmenou za províziu z predaja, prípadne poplatok.

Prečo sa cez marketplace oplatí nakupovať?

Online trhovisko ponúka široký výber produktov všetkého druhu bez ohľadu na ich pôvod. Obľúbený je nákup oblečenia a elektroniky, domácich potrieb, doplnkov i ďalšieho tovaru. V prípade ťažkostí je k dispozícii zákaznícky servis trhoviska, ktorý tiež zodpovedá za relevantnosť jednotlivých predajcov.

Ktoré marketplace sú najznámejšie?

Medzi globálne najúspešnejšie online trhoviská patria napríklad Amazon, eBay či Alibaba. V Európe je dominantný portál Allegro či Zalando. U nás sa darí trhoviskám, ako je Mall, Alza, ZOOT či novo nastupujúci Kaufland Global Marketplace.