PNO je vzorec, to pre začiatok. Vzorec, ktorý nám ukáže, aká efektívna je reklama z hľadiska vynaložených finančných prostriedkov.
Pre zjednodušenie:
Máte produkt v e-shope za 320 € , do reklamy a jej správy investujete 40 €.
PNO je teda 8 %.
V praxi nám PNO ukáže, aká drahá je pre nás reklama. Asi každému napadne, že čím nižšie PNO, tým lacnejšia, a to je to, čo chceme dosiahnuť.
Nie vždy to ale musí tak byť. Vo svojom e-shope môžete predávať produkty, ktoré ľudia kupujú pravidelne, a vtedy sa vám vynaložená investícia vráti až po čase, pri opakovaných nákupoch.
Dlhšie sledovanie vášho PNO vám môže v mnohom napovedať. Ak je vaše PNO väčšie ako 100 %, ste v mínuse.
V mínuse ste aj vtedy, ak PNO presahuje percento vašej marže, avšak v takomto prípade môže ísť o nejaký dlhodobý plán alebo PNO môže neskôr klesať.
V prvom rade najskôr premyslite, čo všetko budete počítať medzi náklady na reklamu, respektíve, či sem budete počítať aj náklady na správu kampaní.
PNO sa vám automaticky ukazuje v Skliku. Bohužiaľ, v Google Ads a Google Analytics sa táto metrika v základe nenachádza, ale môžete ju pridať pridaním stĺpca, ktorý si sami vytvoríte.
Je vždy dobré vyhodnocovať PPC kampane v rovnakých metrikách, čiže ak pracujete so Sklikom aj aplikáciami od Googlu, je dobré toto meranie zjednotiť.