Porovnávač tovaru zhromažďuje a porovnáva ponuku produktov rôznych e-shopov. Zákazník si potom spomedzi nich vyberá tú pre neho najvýhodnejšiu. Pre predajcu ide v dnešnej dobe prakticky o nevyhnutnosť. Pozor, na porovnávačoch je silná konkurencia.
Porovnávače ponúkajú predajcom vysokú konverziu zákazníkov. Je to preto, že inzerciu zobrazujú relevantným zákazníkom. Okrem predajného kanála môže ísť aj o marketingový ťah, ako získať nových lojálnych zákazníkov, ktorí sa na e-shop budú vracať.
Porovnávače tovaru porovnávajú produkty na základe ceny, recenzií a hodnotenia zákazníkov, dostupnosti tovaru či ďalších služieb, ktoré e-shop ponúka. Existujú tak všeobecné porovnávače, ako aj zamerané na špecifický sortiment, napríklad módu či nábytok. Zákazníci cez ne vyhľadávajú rôzne druhy tovaru, ktoré e-shopy inzerujú, a filtrujú ich podľa svojich potrieb.
Zákazníci na tovarových porovnávačoch majú svoj produkt obvykle vybraný, iba váhajú, kde ho nakúpiť. So správnym nastavením sa im e-shop zobrazí na popredných pozíciách, čo ich môže presvedčiť, aby nákup uskutočnili práve na ňom.
Obrat e-commerce stále rastie a cez internet už nakupuje väčšina ľudí. Porovnávače sú preto miestom konverzie nových zákazníkov. Cena za ňu je navyše nižšia ako pri iných službách.
Nestačí ponúkať najlacnejší produkt, porovnávač tovaru berie do úvahy aj hodnotenia a recenzie zákazníkov. Na prvé pozície radia porovnávače kvalitné a obľúbené e-shopy s vysokým hodnotením medzi zákazníkmi. Presvedčivo môže pôsobiť aj služba navyše (doprava zadarmo, montáž zadarmo) a existencia tovaru na sklade.
Porovnávačov existuje celý rad. Medzi najrozšírenejšie porovnávače tovaru u nás patria: