XML feed je dátový súbor s informáciami o všetkých produktoch z e-shopu. Využíva sa v PPC reklame, predovšetkým na porovnávačoch tovaru, ako je Heureka.sk. E-shopom umožňuje prenos dát medzi nimi a daným porovnávačom tovaru.
Správna optimalizácia XML feedu zlepšuje inzerciu. Ide o základ komunikácie medzi e-shopmi a porovnávačmi. Výstup sa zobrazuje zákazníkom. Chybne spárovaný XML feed narušuje správne zobrazenie či kategorizáciu produktov, a tým aj ich predaj. So správne nastaveným XML feedom má zákazník k dispozícii všetky potrebné informácie o produkte, čo ho podporuje v jeho nákupe.
Základom XML feedu sú značky, čiže tagy. Každá značka uvádza konkrétnu informáciu o danom produkte. Značky musia dodržiavať konkrétnu špecifikáciu, teda štruktúru, ktorú vie daný porovnávač spracovať a využiť. Medzi najdôležitejšie značky patria: