ChatGPT – prínosy a riziká umelej inteligencie | KREJTA

Blog > SEO

Nahradí umelá inteligencia marketingové agentúry?

Umelá inteligencia (AI) si postupne získava celý svet a preniká do čoraz väčšieho množstva odvetví. Vyskúšať si ju dokonca môžu aj bežní používatelia internetu, vďaka čomu ide o populárny fenomén. Svoje o tom vie aj chatGPT, ktorý je v súčasnosti jedným z najvyužívanejších nástrojov AI. O čo ale v skutočnosti ide, a aké sú jeho prínosy a limity?

Milión užívateľov za 5 dní – čo to chatGPT vlastne je?

Najskôr sa o ňom hovorilo iba v odborných kruhoch, krátko nato však nabral na popularite a dnes má stovky miliónov užívateľov. A to všetko sa udialo len za pár mesiacov od spustenia, ktoré prebehlo koncom novembra minulého roka.

ChatGPT je jazykový model fungujúci na algoritme strojového učenia. Znie vám to zložito? Nie ste sami! Jednoducho povedané, ide o nástroj s umelou inteligenciou, ktorý je „trénovaný“  konverzovať na základe obrovského množstva dát. Vďaka tomu, dokáže reagovať na rôzne druhy otázok či zadaní, a prispôsobovať sa tak vašim požiadavkám. A keď hovoríme rôzne druhy otázok a zadaní, myslíme to naozaj vážne.

S čím vám chatGPT pomôže?

Poradí vám s výberom vianočného darčeka, vymyslí rozprávku alebo sa porozpráva o vašom obľúbenom filme. Rovnako avšak dokáže pomôcť upraviť zdrojový kód, navrhnúť osnovu blogového článku alebo preložiť text do cudzieho jazyka. ChatGPT sa rýchlo stal užitočným nástrojom pre mnohé odvetvia. Môžete ho zaradiť medzi prekladač, vyhľadávač a ďalšie nástroje, ktoré denne používate a uľahčujete si nimi prácu.

Aj v obsahovom marketingu je jeho prínos značný. Uľahčuje napríklad hľadanie a výber kľúčových slov, tvorbu meta popiskov alebo už spomínanú tvorbu osnovy pre blogové články či dlhšie texty. Jeho generované odpovede môžu byť skvelou inšpiráciou, pokiaľ práve trpíte tvorivým blokom. Pomôže vám pri brainstormingu. To všetko však len do určitej miery, a s možnými rizikami.

Prečo (zatiaľ) nemôže nahradiť ľudskú prácu?

Na prvý pohľad sa môžu výstupy umelej inteligencie zdať prakticky dokonalé. Sú obsiahle, pomerne vydarene formulované, zodpovedajú zadaniu a pre laika môžu byť na nerozoznanie od odpovedí, s ktorými by prišiel človek. Za zdanlivou bezchybnosťou sa však skrýva hneď niekoľko ale.

Vyhľadávač ho ľahko odhalí

Texty generované umelou inteligenciou vychádzajú z rovnakých dát, v dôsledku čoho sú si dosť podobné. Využívajú aj podobné formulácie a výrazy. Google ich teda ľahko odhalí alebo označí ako duplicitný obsah – a webovú stránku, ktorá ich využíva, penalizuje.

Môže vám klamať do očí

AI nepozná odpoveď na všetko, iba ju hľadá v dátach, ktoré má k dispozícii. A ak sa pomýli, vôbec to nedá najavo. Naopak. Môže sa teda stať, že sa vám v texte nazbierajú faktické chyby bez toho, aby ste o nich vedeli.

Je náchylný na zlé zadanie

Práca s chatGPT vyzerá intuitívne, získanie presného výstupu avšak môže zabrať dosť práce. Umelá inteligencia je náchylná na zadanie, ktoré jej dáte. Zle popísané zadanie môže viesť k nepochopeniu, a tým aj k nevhodnému či nekvalitnému výstupu.

Čo si z toho všetkého odniesť?

ChatGPT je zaujímavý a užitočný nástroj, o to viac ak je v rukách niekoho, kto s ním vie dobre pracovať. Všetku prácu však za vás (zatiaľ) rozhodne neurobí. A bez odborného vedenia a kontroly sa len tak nezaobíde.

Nesnažte sa ním preto nahradiť odbornú pomoc. Radšej kontaktujte niekoho, kto svojmu odboru dostatočne rozumie.

Jako Content Manager v Krejtě dohlížím na celý proces tvorby obsahu na sítě pro klienty, od prvotního nápadu až po zveřejnění. Mimo práci mě baví řada dalších věcí, třeba kreativní obory, jako je móda, interiérový design a zpěv nebo také zahradničení a počítačové hry.

Chcete vybojovať
viac objednávok?

odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
^