Máte e-shop? Potom je čas spozornieť. Od januára 2025 vstúpila do platnosti novela zákona o cenách, ktorá sa týka aj internetového predaja. Aké nové povinnosti vám tento zákon prináša? Poďme sa na to spoločne pozrieť.
Všetko s mierou. To sa teraz vzťahuje aj na uvádzanie cien. Predajcovia niektorých balených nepotravinárskych výrobkov sú teraz povinní uvádzať okrem predajnej ceny aj cenu za mernú jednotku (t. j. za kg, m, m² alebo m³ výrobku). Jasne, jednoducho rozpoznateľne a ľahko čitateľne. Výnimkou sú prípady, keď je táto cena rovnaká ako predajná cena.
Ak teda predávate farby, stavebný materiál alebo napríklad chovateľské potreby (úplný zoznam druhov výrobkov, na ktoré sa nariadenie vzťahuje, nájdete v príslušnej vyhláške), mali by ste tieto údaje na svoje výrobky doplniť čo najskôr.
Ak ste doteraz uvádzali ceny iba v eurách, po novom to už nestačí. Nový zákon vám ukladá povinnosť uvádzať ceny (vrátane poštovného, balného, dopravy a ďalších príplatkov) v českých korunách.
Na svojom e-shope môžete mať stále uvedené sumy v eurách alebo iných menách, ale česká mena už nesmie chýbať.
Do tretice všetko dobré – po novom platí povinnosť uchovávať evidenciu o cenách na obdobie troch rokov. Forma evidencie je na vás, no jej obsah musí byť v poriadku a zahŕňať jednoznačne identifikujúci názov daného tovaru, uplatňovanú cenu aj obdobie jej uplatňovania. Výnimkou je tovar podliehajúci rýchlej skaze, pri ktorom sa cena môže meniť aj viackrát za deň. V takých prípadoch stačí evidovať východiskovú cenu výrobku pre daný deň.
Ak na ten istý tovar súčasne uplatňujete rôzne ceny (napr. v rámci vernostných programov), je potrebné evidovať všetky.
Nesplnenie uvedených náležitostí môže viesť k pokute až do 1 000 000 Kč. Určite sa teda neoplatí ich podceňovať.
Na čo by ste ešte nemali zabudnúť, aby bol váš e-shop v očiach zákazníkov aj Českej obchodnej inšpekcie v poriadku?
Jednoduché, alebo nie? Dúfame, že vám naše tipy pomôžu, aby bol váš e-shop tip-top. Alebo to hoďte za hlavu a napíšte nám – pozrieme sa naň, prípadne vám vytvoríme nový. Funkčný, prehľadný, krásne nablýskaný novotou. A to vrátane kvalitného copywritingu a obsahu, SEO, analytiky a ďalších marketingových služieb. Veď to poznáte!
Tak sa nám ozvite. Budeme vás krejt.