„Dáme na vás“ je projekt mesta Brna, ktorý sa realizuje každoročne od roku 2017. My mali tu česť byť v roku 2020 súčasťou tohto projektu. Pozrite sa, ako sa nám to podarilo!
Základem každé úspěšné propagace je tvorba kvalitního obsahu. Pro projekt „Dáme na vás“ bylo potřeba nafotit a udělat prezentační video projektu pro 65 respondentů. Tento materiál se pak použil do kampaní, které seznamovaly občany Brna s projekty, které postoupily do velkého finále.
Kľúčovým faktorom úspechu projektu bola realizácia viac ako 60 videí navrhovateľov projektov z Brna. Každého navrhovateľa bolo nutné zachytiť v prostredí, kde bol projekt plánovaný, a preto bola koordinácia produkčného tímu s navrhovateľmi občas náročná. Aj túto situáciu sa nám však podarilo elegantne vyriešiť. Pozrite sa na niekoľko výsledkov našej práce v teréne.
Dosah kampaní sme navyše rozšírili aj pomocou dobre spracovaného informatívneho videa. Rýchle a pútavé video malo nielen vysoký dosah, ale aj vysokú mieru zhliadnutí a množstvo konverzií.
Kľúčovú úlohu v projekte „Dáme na vás“ zohrali Facebookové kampane. Vďaka podrobnej segmentácii publika sme z Facebooku a Instagramu získali viac než 5 000 hlasov. Prioritou bolo doručiť obyvateľom Brna relevantný obsah a vzbudiť v nich záujem o participatívny rozpočet.Ako sme to dokázali?
Jednoducho. Cyklistom predsa záleží na tom, aby mali kde bezpečne jazdiť, rodičom na to, aby sa ich deti mali kde vyblázniť. A trebárs obyvateľom Líšne záleží na zveľadení ich mestskej časti. Vytvorili sme kampane každému obyvateľovi Brna na mieru. Vďaka nim si každý medzi projektmi našiel to, na čom mu záležalo a čo podporil svojím hlasom.
Základom každej úspešnej kampane musí byť samozrejme remarketing. Bez neho by sme sa ďaleko nedostali a stratili by sme veľa hlasov. Spočiatku sme však boli voči nemu skeptickí. Bolo nám jasné, že Brno je plné študentov a cudzincov a na web sa mohlo dostať veľa ľudí, ktorí sa nemohli zúčastniť hlasovania. Naše prvotné očakávania sa však nenaplnili a remarketing prispel k výsledkom takmer tisíckou hlasov aj napriek mierne vyššej cene za akciu.
Nie, ešte ďalej! Rozsiahla kampaň, akou bol projekt „Dáme na vás“, si vyžadovala častú pozornosť a rýchle reakcie na zmeny. Kampane a reklamné sady sme vyhodnocovali a optimalizovali takmer každý deň. Rozpočty bolo potrebné presúvať zo sady do sady a z kampane do kampane, aby sa dosiahol čo najlepší výsledok.
A na konci projektu? Ešte fotenie a následná úprava fotografií koho iného ako tohtoročných víťazov! Čakala ich ľahká vizážistická úprava a následovalo fotenie pred bielym plátnom. Celá procedúra sa niesla v priateľskom duchu a pri odchode dostal každý z víťazov darčekový balíček od mesta Brna.
V roku 2020 sa nám podarilo zapojiť do hlasovania rekordný počet obyvateľov Brna, a díky tomu se 4. ročník stal najúspešnejším za celú existenciu projektu!
Predchádzejúci ročník sme v počte hlasujúcich prekonali o 56 %! Tento rok sa do hlasovania zapojilo 20 676 Brňanov, čo je o 6 189 hlasov viac ako v doteraz najúspešnejšom ročníku.
„S Krejta Solutions, s.r.o. sme v roku 2020 spolupracovali na projekte participatívneho rozpočtu „Dáme na vás“ a boli sme s nimi veľmi spokojní. Napriek tomu, že sme ich do projektu zapojili takpovediac za päť minút dvanásť, dokázali sa okamžite prispôsobiť podmienkam a odviesť veľmi kvalitnú prácu.
Mali na starosti kompletnú produkciu videa a celú online marketingovú propagáciu. Podarilo sa im dosiahnuť mimoriadne výsledky – účasť v hlasovaní bola o viac než 50 % vyššia a zároveň rekordná v celej histórii projektu. Po dokončení projektu mali na starosti aj fotenie víťazov. Agentúru rozhodne odporúčame!“