Firma plná zamestnancov, ktorí sú jednoducho ľudia na správnom mieste, to je splnené želanie hádam každého zamestnávateľa. Nájsť takých, ktorí zapadnú nielen na svoju pozíciu, ale aj do vášho tímu, sa však môže zdať ako hľadanie ihly v kope sena. Ako teda na to, aby ste ich na trhu práce skutočne našli a zároveň si ich aj udržali?
Odpoveď budeme spoločne hľadať v oblasti HR marketingu, employer brandingu a obsahového marketingu. Tak poďme na to!
Nástroje a stratégie HR marketingu fungujú ako udica – pomôžu vám upútať pozornosť a prilákať nových perspektívnych kolegov. Nejde pritom len o náplň práce či číslo na výplatnej páske, ale aj o to, ako firma pôsobí navonok. Akým štýlom komunikujete. Aké aktivity ukazujete. A aké hodnoty vyznávate. S kvalitným HR marketingom tak získate:
Aby ste svojich vysnívaných zamestnancov našli – a oni našli vás – môžete podniknúť hneď niekoľko krokov. Poďme sa na ne spoločne pozrieť.
Váš cieľ je jasný: nájsť na vybranú pozíciu ideálneho zamestnanca. Preto je potrebné správne zacieliť. Cielenú reklamu môžete využiť na sociálnych sieťach, priamo vo vyhľadávačoch alebo na špecializovaných pracovných portáloch. A postup?
Dajte si záležať na kariérnej sekcii na svojom webe. Ukážte, kto ste, čo ponúkate a koho hľadáte. Veľkú pozornosť venujte aj tvorbe náborových príspevkov na sociálne siete a inzerátov na pracovné portály. Nezabúdajte na prehľadnosť, zrozumiteľnosť a atraktívnosť. Čo sú hlavné kľúče k úspechu?
Kariérna sekcia a inzeráty nie sú to jediné, čo uchádzači vidia. Váš celkový obraz (nielen) v online svete môže mať veľkú váhu. A to nielen pre potenciálnych zamestnancov, ale aj pre zákazníkov. Sociálne siete a webové stránky sú vaša galéria. Čo a ako v nej vystavovať, aby to malo zmysel?
Na ľahkú váhu neberte ani hodnotenia zamestnávateľa. Sledujte svoju reputáciu na špecializovaných portáloch a reagujte na spätnú väzbu. Možno práve vďaka tomu zistíte, čo môžete robiť lepšie, alebo že sa vám niekto snaží poškodiť povesť.
Dobre zvládnutý online je skvelý základ, no netreba zanedbávať ani offline. Vyjsť z kancelárie sa oplatí – môže vám to priniesť cenné kontakty aj skryté talenty. Vyskúšať môžete napríklad:
Nájsť tých správnych tímových hráčov nie je žiadna hračka, práve naopak. Do hry vstupuje množstvo činností a faktorov, z ktorých sa môže zatočiť hlava.
Ak je to aj váš prípad, nezúfajte – s mnohými z nich vám dokáže pomôcť marketingová agentúra. Napríklad práve tá naša. Radi sa postaráme o váš obsahový marketing, budovanie brandu, PPC audit, tvorbu kampaní a mnoho ďalších činností. Tak neváhajte a ozvite sa nám. Budeme vás krejt!