Ako nájsť kvalitných zamestnancov, ktorí (k) vám skvele sadnú?

Firma plná zamestnancov, ktorí sú jednoducho ľudia na správnom mieste, to je splnené želanie hádam každého zamestnávateľa. Nájsť takých, ktorí zapadnú nielen na svoju pozíciu, ale aj do vášho tímu, sa však môže zdať ako hľadanie ihly v kope sena. Ako teda na to, aby ste ich na trhu práce skutočne našli a zároveň si ich aj udržali?

Odpoveď budeme spoločne hľadať v oblasti HR marketingu, employer brandingu a obsahového marketingu. Tak poďme na to!

Infografika: Čo prináša dobrý HR marketing - vhodní kandidáti, hladší nábor, lojálnejší tím, silná značka zamestnávateľa

HR marketing? Hrr naňho!

Nástroje a stratégie HR marketingu fungujú ako udica – pomôžu vám upútať pozornosť a prilákať nových perspektívnych kolegov. Nejde pritom len o náplň práce či číslo na výplatnej páske, ale aj o to, ako firma pôsobí navonok. Akým štýlom komunikujete. Aké aktivity ukazujete. A aké hodnoty vyznávate. S kvalitným HR marketingom tak získate:

  • Vhodnejších kandidátov
    Objavíte viac uchádzačov, ktorí budú zdieľať vaše hodnoty a stotožnia sa s firemnou kultúrou, vďaka čomu budú motivovanejší a efektívnejší.
  • Rýchlejší náborový proces
    Nevhodných uchádzačov sa vám prihlási menej, čím sa skráti čas potrebný na obsadenie pozícií – a tým zároveň ušetríte.
  • Väčšiu lojalitu
    Spoločné hodnoty a vízia držia tím pohromade a pomáhajú mu ťahať za jedno lano.
  • Silnejší employer brand
    Uchádzači o zamestnanie aj vaši zamestnanci si o vás vytvoria vlastný obraz. Vy však môžete prispieť k tomu, aby bol čo najlepší.

Ale ako na to?

Aby ste svojich vysnívaných zamestnancov našli – a oni našli vás – môžete podniknúť hneď niekoľko krokov. Poďme sa na ne spoločne pozrieť.

Letáky: ako získať kvalitných zamestnancov - výkonnostné kampane, kvalitné reklamy, funkčný obsah, offline aktivity

Stavte na výkon. Využite výkonnostné kampane

Váš cieľ je jasný: nájsť na vybranú pozíciu ideálneho zamestnanca. Preto je potrebné správne zacieliť. Cielenú reklamu môžete využiť na sociálnych sieťach, priamo vo vyhľadávačoch alebo na špecializovaných pracovných portáloch. A postup?

  • Definujte personu
    Určite, ako by mal zamestnanec vlastne vyzerať. Či už je modrooký alebo hnedooký, dôležité sú jeho hodnoty, schopnosti, vlastnosti, prístup a skúsenosti. Pracovnú ponuku píšte práve preňho.
  • Pripravte kampane
    Buďte viditeľní. Použite PPC kampane na Facebooku, LinkedIn, Instagrame alebo aj Google Ads. Stavte na kanály, ktoré používa vaša cieľová skupina.
  • Optimalizujte
    Sledujte a učte sa. Merajte a optimalizujte. Ukazovatele ako miera konverzií vám môžu hľadanie výrazne uľahčiť.

Vypilujte kariérne stránky a inzeráty

Dajte si záležať na kariérnej sekcii na svojom webe. Ukážte, kto ste, čo ponúkate a koho hľadáte. Veľkú pozornosť venujte aj tvorbe náborových príspevkov na sociálne siete a inzerátov na pracovné portály. Nezabúdajte na prehľadnosť, zrozumiteľnosť a atraktívnosť. Čo sú hlavné kľúče k úspechu?

  • Zaujmite
    Úvod, ktorý chytí. Text, ktorý nepustí. Vystúpte zo šedi konkurenčných ponúk. Vypilovaný copywriting spolu s parádnou grafikou (alebo videom) vám dá poriadny náskok. To je istota!
  • Buďte sami sebou
    Ukážte, kto skutočne ste, aké sú vaše hodnoty a vízie. Nepredstierajte a na nič sa nehrajte. Nalaďte tonalitu, ktorá s vami rezonuje, a namiesto  fotografií z fotobanky siahnite po autentických záberoch, videách a príbehoch.
  • Stavte na jednoduchosť
    Nedovoľte uchádzačom blúdiť. Váš inzerát nesmie pripomínať labyrint. Jasne formulujte, koho hľadáte a ako sa môže prihlásiť. Žiadne komplikované dohľadávanie kontaktov, podmienok či termínov… Všetko pekne pohromade a na očiach. Nechcete predsa prísť o sľubného uchádzača len preto, že na vás nenašiel kontakt.
Ako vytvoriť kvalitný pracovný inzerát: pozornosť, autentickosť, zrozumiteľnosť (infografika)

Zahrňte obsahový marketing aj employer branding

Kariérna sekcia a inzeráty nie sú to jediné, čo uchádzači vidia. Váš celkový obraz (nielen) v online svete môže mať veľkú váhu. A to nielen pre potenciálnych zamestnancov, ale aj pre zákazníkov. Sociálne siete a webové stránky sú vaša galéria. Čo a ako v nej vystavovať, aby to malo zmysel?

  • Ukážte, že ste odborník
    Tvoríte kvalitné a prínosné články či príspevky, webináre, e-booky…
  • Zaujmite, inšpirujte, zabavte
    Nie každý obsah musí byť hlboký ako Mariánska priekopa. Nebojte sa ho odľahčiť, ale nezabudnite na pointu.
  • Nechajte návštevníkov nahliadnuť do zákulisia
    Predstavte svojich zamestnancov a ich príbehy, poodhaľte dianie v zákulisí, pochváľte sa zaujímavými projektmi.
  • Buďte konzistentní
    Tvorbu obsahu si nastavte pravidelne a držte sa jednotného komunikačného štýlu.
  • Myslite aj na SEO
    Obsah na webe optimalizujte pre vyhľadávače, ale nezabúdajte, že ľudskí čitatelia sú na prvom mieste.

Na ľahkú váhu neberte ani hodnotenia zamestnávateľa. Sledujte svoju reputáciu na špecializovaných portáloch a reagujte na spätnú väzbu. Možno práve vďaka tomu zistíte, čo môžete robiť lepšie, alebo že sa vám niekto snaží poškodiť povesť.

Prekročte lajnu do offlinu

Dobre zvládnutý online je skvelý základ, no netreba zanedbávať ani offline. Vyjsť z kancelárie sa oplatí – môže vám to priniesť cenné kontakty aj skryté talenty. Vyskúšať môžete napríklad:

  • Kariérne veľtrhy a networkingové akcie
    Porozprávajte sa s uchádzačmi tvárou v tvár, vstúpte do ich povedomia a ukážte im, aké by to bolo pracovať s vami.
  • Spoluprácu s univerzitami a školami
    Zažnite iskru záujmu, objavte potenciál a vychovajte si budúcich zamestnancov.
  • Referral programy
    Možno sa váš nový kolega skrýva bližšie, než si myslíte. Motivujte zamestnancov, aby sa obzreli medzi svojimi známymi a odporučili vhodných kandidátov.

Nájsť tých správnych tímových hráčov nie je žiadna hračka, práve naopak. Do hry vstupuje množstvo činností a faktorov, z ktorých sa môže zatočiť hlava.

Ak je to aj váš prípad, nezúfajte – s mnohými z nich vám dokáže pomôcť marketingová agentúra. Napríklad práve tá naša. Radi sa postaráme o váš obsahový marketing, budovanie brandu, PPC audit, tvorbu kampaní a mnoho ďalších činností. Tak neváhajte a ozvite sa nám. Budeme vás krejt!