Facebook Business Manager: 7 krokov na overenie domény
Máte už založený Business Manager na Facebooku? Výborne! Teraz si v ňom odporúčame overiť svoju doménu, ktorá patrí k vášmu reklamnému účtu, a sprístupniť si tým ďalšie možnosti, ktoré Business Manager ponúka! Naviac z dôvodu novej aktualizácie iOS 14 sa to stáva viac-menej nutným krokom, ktorý by mala každá spoločnosť fungujúca na Facebooku podniknúť.
Na čo je overenie domény v Business Manageri dobré?
Hlavnou výhodou overenia domény v Business Manageri na Facebooku je to, že pomôže zabrániť zneužitiu vašej domény. Vďaka overeniu totiž môžete spravovať oprávnenia na úpravu vašich odkazov, reklám a iného obsahu, a tak zabezpečiť, aby vaša značka bola reprezentovaná len dôveryhodnými ľuďmi.
Ďalšou významnou výhodou je, že budete môcť tvoriť lepšie reklamné príspevky odkazujúce na váš web, keďže overenie domény vám umožní v zdieľaných odkazoch meniť náhľadové obrázky.
Ako doménu v Business Manageri overiť?
Na overenie domény stačí postupovať podľa nižšie uvedeného návodu, ktorý má 7 jednoduchých krokov:
- Prihláste sa do svojho Business Managera.
- Vľavo na stránke business.facebook.com kliknite na tlačítko „Nastavenie“ a potom na „Nastavenie firmy“.
- Vľavo kliknite na „Bezpečnosť značky“ → „Domény“ (krok 1), potom kliknite na modré tlačítko Pridať (krok 2) a vyplňte názov vášho webu v skrátenom tvare (tzn. bez https či www), napríklad: krejta.cz.
- Potom kliknite na „Pridať doménu“.
- Následne kliknite na názov svojho webu, kde sa vám zobrazia 3 možnosti, ako doménu overiť. My sa zameriame na tú najjednoduchšiu metódu, a to overenie domény pomocou meta-tagu.
- Kliknite vpravo hore na Meta-tag Verification (krok 1) a skopírujte Meta-tag (krok 2). Ponúkajú sa vám 2 možnosti:
- Zaslať ho svojmu správcovi webu, aby ho pridal do „hlavičky webu“. Pre vysvetlenie mu môžete poslať text, ktorý je možné vidieť na obrázku vyššie, teda „Set the meta-tag containing the verification code into the <head> section of your website’s homepage.“.
- Sám si ho do Shoptetu alebo WordPressu vložiť. Postup nájdete v článku nižšie.
- Po nastavení kliknite na zelené tlačítko „Overiť“.
Ako vložiť meta-tag do Shoptetu?
Vloženie meta-tagu na overenie domény v Business Manageri do Shoptetu zvládnete aj sami, stačí postupovať podľa nasledujúceho návodu:
- Prihláste sa do vášho účtu na Shoptete
- Po prihlásení kliknite na „Vzhľad a obsah“ (krok 1) → „Editor“ (krok 2) → „HTML kód“ (krok 3)
- Do sekcie „Záhlavie“ (pred koncovým tagom HEAD) na začiatok pridajte skopírovaný Meta-tag (krok 4)
- Kliknite na zelené tlačítko „Uložiť“
Ako vložiť meta-tag do WordPressu?
Vloženie meta-tagu na overenie domény v Business Manageri do WordPressu je o niečo zložitejšie ako do Shoptetu, ale aj tak ste to schopní zvládnuť sami. Pomôže vám tento návod:
- Prihláste sa do webového rozhrania vašej stránky
- V ľavom menu prejdite na „Vzhľad“ → „Editor“
- Zobrazí sa vám „Editor šablón“, v ktorom zvoľte šablónu, ktorú používate na vašej webovej stránke (krok 1)
- V pravom stĺpci kliknite na „Záhlavie šablóny (header.php)“ (krok 2)
- Po otvorení súboru za otvárací tag <head> vložte skopírovaný Meta-tag (krok 3)
- Kliknite na modré tlačítko „Aktualizovat súbor“ (krok 4)