Analýza kľúčových slov je základným kameňom pre každý web alebo e-shop. Pomocou nej zisťujeme, aké slová a frázy ľudia hľadajú prostredníctvom vyhľadávačov. Ak totiž na webe nemáte kľúčové slová (KW), ktoré ľudia často vyhľadávajú, nemôžu váš web nájsť. Tým pádom je väčšia šanca, že nájdu vašu konkurenciu.
A čo sú vôbec tie kľúčové slová?
Kľúčové slová sú vyhľadávacie dotazy, ktoré majiteľ webu alebo odborník na SEO použije na optimalizáciu webu, aby sa umiestnil na popredných miestach vo vyhľadávačoch.
Kde všade analýzu kľúčových slov využijetevyužijete?
SEO (search engine optimization) čiže optimalizácia pre vyhľadávače, je proces pre zlepšenie vášho online obsahu tak, aby ho vyhľadávač zobrazoval ako najlepší výsledok pre vyhľadávanie určitého seo kľúčového slova.
V čom mi pomôže analýza kľúčových slov?
Poskytne vám potrebné dáta k úprave obsahu na webe tak, aby naň vo výsledkoch vyhľadávania kliklo čo najviac ľudí, a vy ste tak získali čo najviac návštev a tržieb.
Dokáže vám ušetriť čas pri tvorbe PPC reklám cez Google či Sklik.
Zvládne maximalizovať relevantnú a konverznú návštevnosť z organického vyhľadávania.
Zistíte, aký konkrétny obsah vám na webe chýba.
Zlepšíte svoje metadáta – meta titulky a meta popisky, aby bol váš web viac zobrazovaný.
Odhalíte, v ktorých slovách a frázach je konkurencia vysoká a kde nízka.
Stále neviete, o čo ide?
Ako príklad si tu uvedieme e-shop, ktorý predáva záhradkárske potreby. Tento e-shop má na svojej stránke kategóriu „ochrana proti vtákom“. Vďaka správne vykonanej analýze KW zistíte, že túto kategóriu ľudia vyhľadávajú aj pod frázami „ochrana proti holubom“ alebo „ochrana proti lastovičkám“. Ak pridáte tieto kategórie, budete mať oveľa väčšiu šancu, že sa zobrazíte na popredných pozíciách vo vyhľadávačoch. A to je presne to, o čo nám v analýze kľúčových slov ide.
Ako vytvárame analýzu kľúčových slov?
Zoznámime sa s vaším podnikaním a preskúmame trh
Zistíme si, v akom odbore pôsobíte a aké tam sú najvyhľadávanejšie výrazy.
Zozbierame všetky relevantné kľúčové slová
Tieto kľúčové slová získame prostredníctvom našich špecializovaných nástrojov, a potom ich očistíme od duplikátov.
Zistíme si hľadanosť u každého KW
Robíme to z toho dôvodu, aby sme vedeli, ktoré KW pre nás má väčší význam použiť. Ak zistíme, že hľadanosť je nulová, nemá zmysel s týmito KW ďalej pracovať.
Očistíme dáta
Tým myslíme očistenie dát o preklepy, gramatické chyby a chybnú interpunkciu.
Pridáme KW prioritu
Prioritu pridáme podľa toho, ako sú KW relevantné pre dané podnikanie a aký majú potenciál byť konverzný.
KW s pridelenou prioritou zašleme vám
To kvôli tomu, aby ste si ich skontrolovali a prípadne ich zmenili, pretože predsa len vidíte do vášho podnikania viac ako my a viete, čo vám prináša najvyšší zisk.
Zistíme dôležité dáta spojené s vybranými KW
Sú nimi napríklad pozícia na Google, Zozname, Sklik CPC, dáta z Google Analytics a dáta z Google Search Console.
Vykonáme kategorizáciu, teda klasifikačnú analýzu kľúčových slov
Klasifikácia slúži k tomu, aby sme si jednotlivé kľúčové slová zaradili do užších kategórií alebo tematických celkov.
Vytvoríme odporúčania na využitie KW
Finálna podoba analýzy kľúčových slov v sebe nesie veľa cenných informácií. Z tohto dôvodu vám vypíšeme, ako s nimi naložiť na vašom webe. V prípade záujmu môžeme navrhnúť aj štruktúru webu.
Aké nástroje pre analýzu používame:
Ľudský mozog
Je to najdôležitejší nástroj, ktorý k tejto analýze potrebujeme. Bez neho sú všetky ostatné nástroje zbytočné.
Návrh kľúčových slov v Skliku
Tento nástroj je zameraný iba na český trh a hľadanosť na Zozname.
Vyhľadávače Google a Seznam – respektíve našeptávače
Tieto našeptávače vám ponúknu rozširujúce vyhľadávané výrazy k vami hľadanému KW.
Google Ads
Nástroj, ktorý dokáže vyhľadať kľúčové slová spoločne s ich hľadanosťou, trendmi vo vyhľadávaní a konkurenčnosťou jednotlivých slov.
Google Analytics
Google Analytics je nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje vlastníkom webových stránok získavať štatistické dáta o návštevníkoch svojho webu. Vďaka tejto službe je možné sledovať aktuálnu aj historickú návštevnosť, správanie používateľov a ich vlastnosti, konverzie, predaje a ďalšie.
Collabim
Patrí medzi naše najviac používané nástroje. Zobrazí vám presnú hľadanosť kľúčových slov, rozšíri vaše KW, ukáže dlhodobé sledovanie pozícií vášho kľúčového slova a veľa ďalších užitočných dát.
OpenRefine
Nástroj na očistenie všetkých dát a prevedenie ich transformácie.
Ahrefs
V tomto nástroji sa dá jednoducho posvietiť na konkurenciu – aké slovíčka lákajú ich zákazníkov či aké slová sa im zobrazujú vo vyhľadávaní.
Ako má vyzerať správna analýza kľúčových slov?
Neexistuje žiadna presne definovaná podoba analýzy kľúčových slov, ale môžete sa stretnúť s výstupmi, ktoré sú označované za analýzu kľúčových slov, pričom nedokážu naplno vyťažiť jej potenciál.
Čo by mala takáto analýza kľúčových slov obsahovať:
Databázu kľúčových slov a fráz, ktoré sú hľadané užívateľom
Hľadanosť jednotlivých kľúčových slov (KW) a trendy hľadanosti
Priority KW
Konkurenčnost jednotlivých KW
Kategorizáciu slov
Pozície, na ktorých sa konkrétny web umiestňuje vo vyhľadávaní pre zistené KW
Informácie, či na identifikované KW existuje dopadová stránka (landing page)
Sklik CPC a ďalšie dáta
Dátové prehľady jednotlivých kategórií
Grafické vizualizácie dát
Odporúčania, ako s dátami naložiť v praxi
Ako dlho môže spracovanie analýzy kľúčových slov trvať?
Veľmi záleží, pre aký odbor analýzu robíme, ale obvyklá doba spracovania trvá cca 3 až 5 týždňov.
Prečo si vybrať práve nás?
Bohaté skúsenosti v odbore
Analýze kľúčových slov sa venujeme už niekoľko rokov a ovládame ju do detailu
Vďaka nám získate prehľad o konkurencii
Analýzu vám zvládneme spracovať v angličtine, češtine a slovenčine
Výslednú analýzu kľúčových slov si s vami spoločne prejdeme a vysvetlíme nejasnosti