Analýza kľúčových slov - KREJTA

Analýza kľúčových slov

Čo je to analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov je základným kameňom pre každý web alebo e-shop. Pomocou nej zisťujeme, aké slová a frázy ľudia hľadajú prostredníctvom vyhľadávačov. Ak totiž na webe nemáte kľúčové slová (KW), ktoré ľudia často vyhľadávajú, nemôžu váš web nájsť. Tým pádom je väčšia šanca, že nájdu vašu konkurenciu.

Analýza klíčových slov

A čo sú vôbec tie kľúčové slová?

Kľúčové slová sú vyhľadávacie dotazy, ktoré majiteľ webu alebo odborník na SEO použije na optimalizáciu webu, aby sa umiestnil na popredných miestach vo vyhľadávačoch.

Kde všade analýzu kľúčových slov využijetevyužijete?

  • Tvorba architektúry webu
  • Tvorba obsahovej stratégie
  • Tvorba SEO friendly obsahu
  • Optimalizácia pre vyhľadávače
  • Tvorba nových vstupných stránok
  • Copywriting, písanie článkov
  • Podklady pre správu PPC kampaní

Kľúčové slová ako základ pre SEO analýzu

SEO (search engine optimization) čiže optimalizácia pre vyhľadávače, je proces pre zlepšenie vášho online obsahu tak, aby ho vyhľadávač zobrazoval ako najlepší výsledok pre vyhľadávanie určitého seo kľúčového slova.

V čom mi pomôže analýza kľúčových slov?

Využití analýzy klíčových slov

  • Poskytne vám potrebné dáta k úprave obsahu na webe tak, aby naň vo výsledkoch vyhľadávania kliklo čo najviac ľudí, a vy ste tak získali čo najviac návštev a tržieb.
  • Dokáže vám ušetriť čas pri tvorbe PPC reklám cez Google či Sklik.
  • Zvládne maximalizovať relevantnú a konverznú návštevnosť z organického vyhľadávania.
  • Zistíte, aký konkrétny obsah vám na webe chýba.
  • Zlepšíte svoje metadáta – meta titulky a meta popisky, aby bol váš web viac zobrazovaný.
  • Odhalíte, v ktorých slovách a frázach je konkurencia vysoká a kde nízka.

Stále neviete, o čo ide?

Ako príklad si tu uvedieme e-shop, ktorý predáva záhradkárske potreby. Tento e-shop má na svojej stránke kategóriu „ochrana proti vtákom“. Vďaka správne vykonanej analýze KW zistíte, že túto kategóriu ľudia vyhľadávajú aj pod frázami „ochrana proti holubom“ alebo „ochrana proti lastovičkám“. Ak pridáte tieto kategórie, budete mať oveľa väčšiu šancu, že sa zobrazíte na popredných pozíciách vo vyhľadávačoch. A to je presne to, o čo nám v analýze kľúčových slov ide.

Ako vytvárame analýzu kľúčových slov?

  1. Zoznámime sa s vaším podnikaním a preskúmame trh

Zistíme si, v akom odbore pôsobíte a aké tam sú najvyhľadávanejšie výrazy.

  1. Zozbierame všetky relevantné kľúčové slová

Tieto kľúčové slová získame prostredníctvom našich špecializovaných nástrojov, a potom ich očistíme od duplikátov.

  1. Zistíme si hľadanosť u každého KW

Robíme to z toho dôvodu, aby sme vedeli, ktoré KW pre nás má väčší význam použiť. Ak zistíme, že hľadanosť je nulová, nemá zmysel s týmito KW ďalej pracovať.

  1. Očistíme dáta

Tým myslíme očistenie dát o preklepy, gramatické chyby a chybnú interpunkciu.

  1. Pridáme KW prioritu

Prioritu pridáme podľa toho, ako sú KW relevantné pre dané podnikanie a aký majú potenciál byť konverzný.

Prioritizace klíčových slov

  1. KW s pridelenou prioritou zašleme vám

To kvôli tomu, aby ste si ich skontrolovali a prípadne ich zmenili, pretože predsa len vidíte do vášho podnikania viac ako my a viete, čo vám prináša najvyšší zisk.

  1. Zistíme dôležité dáta spojené s vybranými KW

Sú nimi napríklad pozícia na Google, Zozname, Sklik CPC, dáta z Google Analytics a dáta z Google Search Console.

Analýza klíčových slov - shromáždění dat

  1. Vykonáme kategorizáciu, teda klasifikačnú analýzu kľúčových slov

Klasifikácia slúži k tomu, aby sme si jednotlivé kľúčové slová zaradili do užších kategórií alebo tematických celkov.

Kategorizace klíčových slov

  1. Vytvoríme odporúčania na využitie KW

Finálna podoba analýzy kľúčových slov v sebe nesie veľa cenných informácií. Z tohto dôvodu vám vypíšeme, ako s nimi naložiť na vašom webe. V prípade záujmu môžeme navrhnúť aj štruktúru webu.

Aké nástroje pre analýzu používame:

  • Ľudský mozog

Je to najdôležitejší nástroj, ktorý k tejto analýze potrebujeme. Bez neho sú všetky ostatné nástroje zbytočné.

  • Návrh kľúčových slov v Skliku

Tento nástroj je zameraný iba na český trh a hľadanosť na Zozname.

  • Vyhľadávače Google a Seznam – respektíve našeptávače

Tieto našeptávače vám ponúknu rozširujúce vyhľadávané výrazy k vami hľadanému KW.

  • Google Ads

Nástroj, ktorý dokáže vyhľadať kľúčové slová spoločne s ich hľadanosťou, trendmi vo vyhľadávaní a konkurenčnosťou jednotlivých slov.

  • Google Analytics

Google Analytics je nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje vlastníkom webových stránok získavať štatistické dáta o návštevníkoch svojho webu. Vďaka tejto službe je možné sledovať aktuálnu aj historickú návštevnosť, správanie používateľov a ich vlastnosti, konverzie, predaje a ďalšie.

  • Collabim

Patrí medzi naše najviac používané nástroje. Zobrazí vám presnú hľadanosť kľúčových slov, rozšíri vaše KW, ukáže dlhodobé sledovanie pozícií vášho kľúčového slova a veľa ďalších užitočných dát.

  • OpenRefine

Nástroj na očistenie všetkých dát a prevedenie ich transformácie.

  • Ahrefs

V tomto nástroji sa dá jednoducho posvietiť na konkurenciu – aké slovíčka lákajú ich zákazníkov či aké slová sa im zobrazujú vo vyhľadávaní.

Ahrefs - nástroj k analýze klíčových slov

Ako má vyzerať správna analýza kľúčových slov?

Neexistuje žiadna presne definovaná podoba analýzy kľúčových slov, ale môžete sa stretnúť s výstupmi, ktoré sú označované za analýzu kľúčových slov, pričom nedokážu naplno vyťažiť jej potenciál.

Čo by mala takáto analýza kľúčových slov obsahovať:

  • Databázu kľúčových slov a fráz, ktoré sú hľadané užívateľom
  • Hľadanosť jednotlivých kľúčových slov (KW) a trendy hľadanosti
  • Priority KW
  • Konkurenčnost jednotlivých KW
  • Kategorizáciu slov
  • Pozície, na ktorých sa konkrétny web umiestňuje vo vyhľadávaní pre zistené KW
  • Informácie, či na identifikované KW existuje dopadová stránka (landing page)
  • Sklik CPC a ďalšie dáta
  • Dátové prehľady jednotlivých kategórií
  • Grafické vizualizácie dát
  • Odporúčania, ako s dátami naložiť v praxi

Ako dlho môže spracovanie analýzy kľúčových slov trvať?

Veľmi záleží, pre aký odbor analýzu robíme, ale obvyklá doba spracovania trvá cca 3 až 5 týždňov.

Prečo si vybrať práve nás?

  • Bohaté skúsenosti v odbore
  • Analýze kľúčových slov sa venujeme už niekoľko rokov a ovládame ju do detailu
  • Vďaka nám získate prehľad o konkurencii
  • Analýzu vám zvládneme spracovať v angličtine, češtine a slovenčine
  • Výslednú analýzu kľúčových slov si s vami spoločne prejdeme a vysvetlíme nejasnosti

Chcete vybojovať
viac objednávok?

odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
^